דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמ"א 38 - חדר נוסף בחינם 

מאת    [ 25/01/2012 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 1942 פעמים ]


תמ'א 38 היא תוכנית מתאר ארצית בה מתחייב הקבלן לשבץ את הדירה, החדרים או המבנה ובתמורה לקבל חלק מהמבנה לשימוש האישי שלו. יש פעמים בהם תוכנית המתאר מחייבת הסכמה של מרבית הדיירים בבניין ולא תמיד הנושא עובר בצורה חלקה. לפעמים חלק מהדיירים, כאשר מדובר במבנה משותף, מתנגדים לתוכנית והעניין מתעכב תקופה ארוכה. תמ'א 38 היא תוכנית מומלצת מאוד ועשויה לשפר את הצורה ואת הסגנון של מבנים ישנים. לפעמים כרוכים בתוכנית גם אלמנטים נוספים כמו בניית מעלית, שיפוץ הגג או שיפוץ חדרים פנימיים בדירות כמו המטבח, הסלון או חדר ילדים. כדאי מאוד לחשוב על ביצוע תוכנית כזו היות והעלות שלה היא יחסית נמוכה. הקבלן מתחייב לבנות או לשפץ את המבנה ובתמורה הוא מקבל חלק ממנה.


במקומות רבים בארץ נערכת תוכנית תמ'א 38 (תוכנית מתאר ארצית) אשר במסגרתה נחתם הסכם עם קבלן אשר מתחייב לבצע שיפוץ נרחב במבנה מסוים במשך תקופה מוגדרת, ובתמורה מקבל בתום השיפוץ 'במתנה' חלק מין המבנה כמו קומת הגג או דירה אחת מתוך הבניין. התוכנית משתלמת מאוד הן עבור הקבלן והן עבור הדיירים במבנה. לפעמים תוכנית המתאר כוללת גם בנייה ושיפוץ של בית פרטי. הקבלן מתחייב לשפץ את הבית, לבצע פעולות שונות כמו ריצוף או בניית חדר ילדים נוסף, ובתום השיפוץ הוא זוכה לחלק מהנתח המשופץ כמו יחידת דיור לשימוש אותו הוא יכול להשכיר או למכור. באזורים רבים תוכנית תמ'א 38 כבר יצאה לפועל ונערכים שיפוצים במשך תקופות ארוכות. לפעמים הדיירים במבנה עוברים לתקופה לגור במקום אחר על מנת לאפשר לקבל להשלים את השיפוץ. לא תמיד תוכנית המתאר יוצאת לפועל בעקבות התנגדות של חלק מהדיירים. במקרים בהם מדובר בבניין מגורים אשר לו מספר רב של דיירים, נדרשת הסכמה של מעל 75 אחוזים מכלל הדיירים על מנת להתחיל את השיפוץ. עובדה זו גורמת לפעמים לעיכובים של זמן רב בתחילת העבודות, אף על פי שהתוכנית עשויה להועיל מאוד, בעיקר במקרים בהם מדובר במבנים ישנים אשר שיפוץ או הרחבה יכולים מאוד להואיל להם.


יש מקרים בהם התוכנית מתייחסת לפנים המבנה, לדוגמא כמו בניית חדר ילדים או ריצוף הסלון, ובמקרים כאלה יש לסגור חוזה עם הקבלן מראש לגבי הנתח שלו בתום העבודות.

<p>לינקשייק - פרסום ושיווק ברשת</p>



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב